Sunday, December 2, 2007

Redan december

Tänk vad tiden går, nu är vi inne i december månad och idag är det 1:a advent och lite adventpyssel har jag fått gjort idag. Jag har ställt fram adventljusstaken, dekorerat några fönster och speglar med snöflingor, hängt upp snögubbarna - vi har ett par snögubbar som kan hängas i fönstren och det små lampor i dom. Dom är så fula så de nästan är söta..... Sedan tar jag resten av julprydnaderna efter hand fram till Lucia, då åker sista julprylen fram - Tomten i trädgården, hoppas det finns någon elsladd kvar till honom, vi har ganska mycket julbelysning utomhus vid den här tiden på året. Ljusslangar runt fönstren, ljusslingor i träden - har t o m blå slingor i en björk - min farvorit. Det hänger s k istappar i hängrännorna så här lyser det verkligen upp. Gardiner undrar säkert någon - har nästan inga för det hänger så mycket blommor på gardinstängerna så det finns ingen plats för gardiner.

Idag har jag hittat en blog med underbara scrapkit och jag var bara tvungen att sätta mig vid datorn och göra en LO för kitet var precis vad jag har letat efter till kortet på morfar och hans pappa vid stenhuggeriet. Jag blev inte helt nöjd i slutändan utan jag vill nog be
skära kortet lite mer för att komma närmare personerna.

We are already in december and today I´ve start with the Christmas decoration inside the house. I have hang up 2 snowmens with small lamps in windows (they ar
e so ugly so they are sweet), the adventcandlestick (?) is in another window, have decorate windows and mirrors with snowflakes. Outside we have lot of christmaslights in the trees, round the windows and icicles hanging in the gutter (?) - we love it and there will be moore and moore christmaslights.... I will do some decorating every day until decemer 13th, this is the day for Santa Claus to come in the garden but I don´t know if we have a electric wire and soccet for him.

I have not seen so many men who scrap and made scrapkit but today I found two men. One of this guys have done some wonderful papers and I just have to do an LO at once because I feel this papers was perfect for the picture of grandfather and his father outside the old stonemasonry in Gothenburg in the beginning of 1920. I will do moore of this papers.


Credits:
Kit: Grandfathers Clock,
Frame from Grandmothers China
Everyting from DerekMDesign
Brackets by myself using paper from Dereks kit
Font: Euphorigenic



Jag har börjat leta fram lite bilder från tiden när jag och Robert var ute och åkte MC. Här är en LO från mitt första FIM Rally, vi körde genom Europa på MC till Edinburg i Skottland, och är det Rally jag minns bäst.

Here is an LO from the time when I and Robert spend our vacation on the MC. This year we drives thru Europe to Edinburg in Scotland UK with the MC, that was my first FIM Rallye.

Credits:
Kit: Tribute to Edinburgh by myself
Font: PDRPT


Jag har varit och beställt en ny dator nu och förhoppningsvis får jag hem den i veckan. Det ska bli skönt att slippa en långsam, hickande och haltande dator.

Perhaps I get my new computer this week. That should be wonderful, no moore slowly, hiccuped and limped computer.

No comments: