Sunday, November 18, 2007

Kan en dator ha egen åsikt?

Det verkar så i alla fall för jag och min dator har för närvarande inte samma åsikt om vad den är till för. Någonting har hänt, den låter förfärligt och stannar upp mellan varven. Trodde först det var hårddisken som höll på att lägga av och for iväg med den till datorfirman. Men enligt dom är det inget fel på hårddisken utan det är nog en del andra saker som håller på att fallerera. Det lutar väldigt mycket åt att jag måste köpa ny dator - inser dessvärre att jag måste det - jag klarar mig inte utan min dator. Det är bara att erkänna - jag lider av dataholic, får nästan ångest om jag inte har en dator.

Me and my computer are not friends just now. Something has happen, my computer made bad noise and take a brake when I work with it. First I think it was my harddisc and take it to the computerstore - but no, they said it´s OK. So there is something else who is wrong. So - I have to buy a new computer - can´t live without a computer.

Här är en LO på mig själv och min mormor och fotografiet är från sommaren 1959. Jag älskar bakgrunden som jag använt. Allt jag använt på denna LO kommer från samma designer, hon har gjort mer i samma stil som jag kommer att använda mig av.

Here is an LO I´ve made, it´s me and grandma in summer 1959. I love the background and I will use more from this designer.




Credits:
Background: remember from Grannys Sunporch
Photomat: bare plain2 from because you remember - Grannys Place
Rubon Alpha: Grannys Alpha rubons
Angel: Island Girl decocharms
Ribbon with heart: her heart from Grannys Sunportch
everything by MDSRubia @ www.myscrapworks.com/mswdigi/


Jag tycker om att scrappa med de gamla svart-vita fotografierna som finns. Nu har jag gjort några LO:s på mig, pappa och mamma - nu kommer turen till min storasyster.

I like to scrap with the old pics I have. I´ve made LO:s on me, dad & mom - now I will see if I can do some LO with my older sister


2 comments:

Mabelle said...

Your page is so beautiful! Thank you for putting the credits and a link! Wonderful! - Mabelle

Nexa (Jessica) said...

Hejsan Pia.

Om du klickar på min nedladdningslänk till cat minikit så hamnar du på esnips sida, och där är det en stor ruta med en ikon, typ winzip ikon. Under den bilden finns en blå länktext där det står download catminikit by nexa79 DÄR ska du klicka, så ska det funka. GÖR det inte det, så återkom igen med en mailadress så mailar jag över filen direkt till dig ;o)
Ha det så bra.
Jessica