Sunday, September 16, 2007

Ännu fler layouter

Tribute to two Gentlemen!

Här har jag använt en QuickPage som Cindy Doerksen @ Digiscrap Boutique har gjort och lagt in kort på pappa och svärfar. Båda två är födda 1917, pappa i maj och svärfar i november och då är det lätt att räkna ut att bägge två är 90 år i år.

Here I´ve use a QP from Cindy Doerksen @ Digiscrap Boutique for a tribute to my dad and my father-in-law. Both are born 1917, dad in May and father-in-law in November, so they are both 90 years now.


Credits:
QuickPage by Cindy Doerksen @ Digiscrap Boutique
Font: Kryogenic & Arial
Photo: by myself


Det finns en del gamla kort sparade, har börjat scanna in dom och ska scrappa både digitalt och med papper. Här är en layout jag gjort, det är underbar förmån att ha dessa gamla kort. Jag har ju gjort lite släktforskning också så dessa layouter passar bra till den verksamheten också. Morfar, som är på nedre bilden tillsammans med mormor och deras äldsta dotter Naemie, dog redan 1923. Jag tror kortet är taget sommaren 1917 eller 1918 för min mamma är född 1919. De två övre korten är på morfars föräldrar, Betty och Simon Molldén.

There are some older photos saved, I´m going to use a scanner and then scrap both digital and with papers. I´ve made a little letter to my Grandfather, he died 1923 when my mother was a little girl. He is in the lower photo with my grandmother and their oldest daughter Naemie. I think this photo was taken in the summer of 1917 or 1918 because my mom was born 1919. Betty and Simon Molldén on the upper photos is my grandfathers parents.


Credits:
Deco-Page.com September 07 Color Challenge

Starter Kit by Michaele Burkhart
Font: Bradley Hand ITC



Här är en layout på en av de vackraste blommor jag vet - Blå Bergvallmo - Meconopsis på latin. Jag har köpt plantor, både förra året och i år, i hopp om att dessa underbara blå blommor ska fröså sig och sprida sig i trädgården. Än så länge har jag inte sett några fröplantor men vi får se till våren om det blivit några. Jag har försökt fröså själv men det har inte fungerat. Det där med frösådder inomhus har jag inte fått kläm på. Beror nog mest på mig - antingen glömmer jag att vattna så fröplantorna torkar ihjäl eller så vattnar jag för mycket så dom ruttnar.

Himalayan Blue Poppy - a tribute to one of the most beautiful flowers I know. I have few in my garden and I hope I can have moore of them because the blue color made me so happy. I´ve tried to grow them indoors but I can´t. Either I forget to give the small plants water or I give them to much water....


Credits:
Challenge mmg_tools_sep07 (heart, arrow and frame) by RoseMadeDesign

Background: GreenEmbossed from CAZ_GrandmasChina_Freebie

Butterfly: from CAZ_GrandmasChina_Freebie

Special Wordart by JBurkhart (colored by me)

Masks: frame1dkd - Artist unknown

Font: Bradley Hand ITC and Baveuse
Photo: by myself


No comments: